Az első babakocsit kecskék húzták és inkább szórakoztatásra szolgált mint szállításra. Később Viktória királynő lett a termék reklámarca. A mai csúcsbabakocsik alig külöböznek az első modellektől, de ezek a nüansznyi újítások nagyban megkönnyítik a szülők életét.
Devonshire hercegének jutott eszébe először, 1733-ban, hogy a kor ismert kertépítészével William Kenttel olyan eszközt építtessen, amely gyerekei szállítására és szórakoztatására is alkalmas. Kent egyszerűen kerekeket szerelt egy mély kosárra- úgy gondolta az így kialakult minihintót remekül elhúzzák majd a kecskék vagy a pónilovak.
Az első babakocsit tehát nem is tolták, hanem húzták. A kocsi hamar közkedveltté vált, de mivel nem volt mindenkinek pónija, ezért fogantyút kapott és átállt a kézi vezérlésre.
Ezek a babakocsik még nagyon borulékonyak voltak, mégis hamar népszerűvé váltak.
Az 1840-es években a babakocsit Angliában és Amerikában már széles körben használták. Ezeket a változatokat már össze is lehetett csukni, volt rajtuk fék, napernyő, egyszóval kiválóan alkalmazkodtak a városi életformához.
A XIX. század végére feltatlálták a megfordítható változatot és a külön-külön forgó kerekeket is, ám a fejlesztések ellenére súlyosak és nehezen irányíthatóak maradtak. A gyereke biztonságára is csak a múl század elején kezdtek el jobban odafigyelni: mélyebbek lettek a kosarak, hogy ne tudjon a gyerek kimászni, és közelebb kerültek a földhöz, hogy ha mégis kiesik belőle, ne üsse meg magát.
Az 1950-es évek végére már aszegényebbek számára is elérhetővé vált, ám az igazi áttörés 1965-ben következett be, amikor Owen Maclaren mérnők- megelégedve lánya bajlódását a keresek monstrummal- megalkotta az első aluminiumvázas, összecsukható ernyőkocsit, ami máig a legnépszerűbb modell a városi anyukák körében.
És íme egy régi ikerkocsi
Tippek a vásárláshoz: